7 نکته کلیدی برای دکوراسیون دفتر کار و انتخاب پارتیشن اداری
نوشته شده توسط : یگانه

برای اینکه بهره‌وری کارمندانتان را چندین برابر کنید، باید محل کارتان یک محیط آرام و به دور از استرس باشد. یادتان باشد که طراحی دکوراسیون اداری خوب، یکی از اصولی است که می‌تواند محیط کار را به یک فضای آرام و متفاوت تبدیل کند.

می‌خواهید درباره نکات طلایی طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار اطلاعات کسب کنید، با ما همراه شوید.

نکته اول:

بازی رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون دفتر اداری

بازی رنگ‌ها، اولین چیزی است که موقع طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار باید به آن توجه کنید.
خودتان را جای کارمندانتان بگذارید. آیا در محیطی که تنها چند رنگ مانند قهوه‌ای، سفید و مشکی استفاده شده کارایی بهتری دارید، یا در فضایی که رنگ‌های زرد، سبز و آبی استفاده شده؟ پاسخ روش است. انتخاب وسایل رنگی می‌تواند روحیه هر کسی را بهتر کند.
اگر می‌خواهید دیوارهایتان و فضایی که مختص هر کدام از کارمندان است جذاب‌تر شود، چرا از پارتیشن اداری کمک نمی‌گیرید. پارتیشن چوبی در رنگ بندی‌های مختلف ارائه شده. با کمک این پارتیشن‌ها می‌توانید یک فضای جذاب و گیرا برای هر کارمند آماده کرده و علاقه او به کارش را چند برابر کنید.

دکوراسیون دفتر کار

 

نکته دوم:

نورپردازی دفتر کار و تاثیر آن در انتخاب پارتیشن

می‌خواهید کارمندانتان همیشه شاد و سرزنده باشند و با وجود ساعت‌ها کار، خسته و بی‌حوصله نشوند. راهش این است که نور را به دفتر کارتان دعوت کنید. تجربه نشان می‌دهد که انسان در محیط نورانی و روشن، کارایی بهتری دارد و کمتر به افسردگی و بی‌حوصلگی دچار می‌شود.
برای مهمان کردن نور به دفتر کار، باید ابتدا قید دیوارهایی که جلوی آن را گرفته‌اند بزنید؛ اما با برداشتن دیوارها، شاید حریم خصوصی کارمندان شرکت از بین برود.
پیشنهاد می‌کنیم برای این کار، انواع پارتیشن‌ها را ببینید و در بین نمونه‌های مختلف پارتیشن دو جداره و پارتیشن تک جداره، یک گزینه را برای نصب به جای دیوار انتخاب کنید.
پارتیشن‌های دو جداره و تک جداره شیشه‌ای، هم حد و حدود بخش‌های مختلف شرکت را مشخص می‌کنند و هم مانع نور نمی‌شوند.

دکوراسیون دفتر کار

 

نکته سوم:

استفاده از گیاهان طبیعی در دفتر کار

اگر می‌خواهید دفتر کارتان را تغییر دهید و خشک و بی‌روح بودن آن را از بین ببرید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گیاهان طبیعی بروید. این گیاهان، هم هوای دفتر را تصفیه می‌کنند و محیط را تمیز نگه می‌دارند و هم نقش پررنگی در بهبود روحیه کارکنان دارند.
این گیاهان را می‌توانید روی پارتیشن‌های چوبی که برای هر کارمند در نظر گرفته‌اید بگذارید یا اینکه یک گوشه دفتر را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

دکوراسیون دفتر کار

 

نکته چهارم:

شیشه‌ای کردن اتاق مدیریت

حتماً برایتان پیش آمده که به یک دفتر کار بروید و با مدیر کار داشته باشید، اما او را پیدا نکنید. چرا؟ چون نمی‌دانید اتاق مدیریت کدام است و باید به تمام اتاق‌های دفتر سر بزنید. به نظرتان چه راهی وجود دارد که ارتباط مدیر و مراجعین را قوی‌تر کند؟
درست است! یک پارتیشن شیشه‌ای می‌تواند اتاق مدیر را به یک فضای متفاوت تبدیل کند. خاص بودن این اتاق، برای مراجعین جالب است و دسترسی به آن راحت‌تر از همیشه خواهد بود.
البته نمی‌توان منکر این قضیه شد که مدیر هم می‌تواند به خوبی روی عملکرد کارکنان نظارت داشته باشد و رابطه پرسنل و مدیر قوی‌تر می‌شود.

 

نکته پنجم:

استفاده از رنگ سازمانی در دفتر کار

اگر می‌خواهید برندتان همیشه در یاد مشتری بماند، بهترین راهش این است که رنگ سازمانی شرکتتان را در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. برای پیاده سازی این ایده، می‌توانید یک پارتیشن اداری شیشه ای را در یک قسمت دفتر در نظر بگیرید و لوگوی شرکت و... را روی آن کار کنید.

دکوراسیون دفتر کار

 

نکته ششم:

رعایت کردن اصول ارگونومیک

حتماً به این موضوع توجه کرده‌اید که کارمندان باید ساعات زیادی را پشت میز کارشان سپری کنند. برای همین، باید صندلی آن‌ها بهترین کیفیت را داشته باشد. چرا که این نشستن‌های طولانی مدت، پس از چند سال می‌تواند مشکلات زیادی مانند دیسک کمر و... را به همراه بیاورد.
اغلب دفتر کارها به دلیل کمبود فضا نمی‌توانند اصول ارگونومیک را در طراحی دکوراسیون داخلی رعایت کنند. اگر می‌خواهید که بهترین وسایل را برای کارکنانتان تهیه کنید اما جای کافی ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم اول فضای اداری را با پارتیشن بندی تغییر دهید تا جای کافی برای چیدن مبل و صندلی و... باز شود.

نکته هفتم:

متفاوت بودن دکوراسیون داخلی و نحوه انتخاب پارتیشن اداری

نکته آخر به نحوه اجرا و نصب پارتیشن اداری بر می‌گردد. اگر شرکتی که برای این کار انتخاب می‌کنید توانایی لازم را برای خلق یک دکوراسیون داخلی متفاوت داشته باشد، دفتر کارتان به تافته‌ی جدا بافته در بین رقبایتان تبدیل خواهد شد.
می‌خواهید متفاوت باشید؟ شرکت پرچین کمکتان می‌کند.





:: برچسب‌ها: پارتیشن اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: