نوشته شده توسط : یگانه

نقشه ۱.۲۰۰۰ از جمله نقشه‌هایی است که تهیه‌ آن برای ساخت و ساز ضروری تلقی می‌شود‌. عدد ۱.۲۰۰۰ در واقع مقیاس این نقشه است و اگر با مقیاس آشنایی داشته باید می‌دانید که عدد ۱.۲۰۰۰ به این معنا است که پارامترهای موجود در نقشه ۲۰۰۰ برابر کوچکتر از اندازه واقعیشان می‌باشند.

این نقشه‌‌ها توسط مهندسین نقشه بردار تولید می‌شوند. مهندسین نقشه بردار مهندسینی هستند که با دوربین‌های نقشه برداری فعالیت می‌کنند و حتما برایتان پیش آمده است که هنگام عبور از خیابان این افراد را پای دوربین‌های نقشه برداری دیده‌اید‌.

مهندسین نقشه بردار با نگاه کردن به دوربین نقشه برداری اعدادی را یادداشت می‌کنند که ممکن است در نگاه اول برای ما نامفهوم باشد اما پس از تکمیل کار همه‌ی اعداد برداشت شده تبدیل به نقشه خواهند شد.

برای تهیه نقشه ۱.۲۰۰۰ مهندسین از دستگاه یو تی ام استفاده می‌کنند و سپس آن را در مقیاس ۱.۲۰۰۰ قرار می‌دهند. دستگاه‌ یو تی ام نیز در واقع دستگاهی است که  مهندسان نقشه بردار یا نقشه کش از آن برای بدست آوردن طول، عرض، زوایا و مساحت زمین استفاده می‌کنند و پس وارد کردن مختصات جی پی اس و تهیه نقشه آن را به مقیاس ۱.۲۰۰۰ تبدیل می‌کنند‌.

http://www.payankaar.com/



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یگانه

خدمات مقاوم سازی و بازسازی ساختمان با اهداف متفاوتی صورت می پذیرند که به شرح زیر هستند:

تعمیر:

از آن جایی که مصالحی که در سازه ی ساختمان استفاده می شوند از طول عمر خاصی برخوردار هستند, گذر زمان و یا موقعیت های آب و هوایی و کاربری ساختمان می تواند در کمتر شدن طول عمر مفید آن متریال ها تاثیر شایان به ذکری بگذارد. مصالح ساختمانی به دلیل گذشت زمان و بیشتر شدن آسیب پذیری آن ها در مقابل عوامل جغرافیایی و طبیعی مانند زلزله و یا سیل نیازمند مرمت و یا جایگزینی و تعویض هستند.

تغییر:

از چند بعد به بررسی و تغییر در سازه می توان اقدام نمود به این صورت که می توان با از بین بردن یکنواختی فضای اطراف با تنوع سازی, تغییر دادن کاربری سازه و یا ایجاد تغییر در فضای داخلی سازه, آن را تغییر داد.

افزودن:

مقاوم سازی و بازسازی ساختمان با هدف افزودن, همانگونه که از نام آن مشخص است بر پایه ی اضافه کردن قسمت هایی به سازه می باشد که با محاسبات و دانش مهندسی این کار صورت می پذیرد.

مقاوم سازی:

مقاوم سازی و بازسازی ساختمان به مجموعه ی اقداماتی گفته می شود که برای بهبود عملکرد ساختمان در مقابل انواع فشارهایی که ممکن است وارد شود, صورت بپذیرد.

مقاوم سازی ساختمان برای چندین منظور انجام می شود به این صورت که موجب محافظت و مستحکم سازی و پشتیبانی سازه می شود. این کار دارای اهمیت زیادی در روند بازسازی ساختمان های قدیمی است, برای جلوگیری از ضررهای جانی و مالی و افزایش مقاومت سازه می توان با این روش مقاوت آن را بیشتر کرد.

http://www.payankaar.com/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/ بازسازی ساختمان



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یگانه

شرکت فنی و مهندسی پایانکار متشکل از سه دپارتمان طراحی، اجرا و حقوقی، در سال ۹۱ توسط گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاه های تهران و امیرکبیر با هدف ارائه خدمات فنی و طراحی ساختمانهای شهری تاسیس شد. مجموعه پایانکار با آشنایی از ضوابط شهرداری و قوانین و مقررات ملی ساختمان و ارتباطات بسیار عالی در سطح مدیریت شهری همواره با کمترین هزینه و زمان ممکن نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و پایانکار اقدام مینماید و رضایت کامل مشتریان را در این خصوص داشته است. همچنین با تیم پرتوان و شایسته اجرایی ساختمان هایی مطلوب، استاندارد و شکیل طراحی و اجرا نموده است.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()